2-3 térdízület

Mindezekből kiindulva, arra gondoltam, hogy megosztok ma Veled néhány olyan gyakorlatot, amit akár a munkaasztalodnál ülve is el tudsz végezni.

Ezek a gyakorlatok egyfelől segítenek elkerülni a térdízületi porckopástmásfelől pedig, amennyiben sajnos már kialakult az artrózis a szervezeted ezen területén, úgy ezek a mozdulatok hozzájárulnak a fájdalom csökkentéséhez. Továbbá beolajozzák a térdízületedet, valamint támogatják a térded hajlékonyságát is!

Sarkad a talajon Valószínűleg nem egyszer tetted már meg azt, amit most elmondok Neked.

Mi a kollagén?

Ugyanis mi emberek rendelkezünk azzal a különleges képességgel, hogy tudatalattinktól vezérelve is tudunk tenni saját egészségünk védelmére. A mai naptól azonban tudatosan fogod végezni az alábbi nagyon egyszerű mozdulatsort.

2-3 térdízület

A legjobb az egészben pedig, hogy fel sem kell állnod a munkaasztalodtól, és senki nem 2-3 térdízület megtudni, hogy munka közben Te még a térdízületeid egészségéről ízületek fájnak, amikor édességeket eszem gondoskodsz, ha csak Te nem mondod el valakinek. Mielőtt hozzálátnál, ehhez a gyakorlathoz ellenőrizd, kérlek az ülő testtartásodat!

A hátad legyen egyenes.

Lehetséges kezelések

A két lábad csípőszéles távolságban legyen egymástól, és mindkét talpad legyen a talajon. Boka, térd, csípő mind 90 fokos szöget zárjon be, úgy, ahogy azt a lenti illusztráción is látod.

Jógaoktatóképzés minitanfolyam - a térdízület jógája.

Az egyik lábasat nyújts ki, úgy hogy a sarkad érintse a talajt. Tartsd meg ezt a pozíciót kb.

A térd időben jelez

Ismételd meg még alkalommal ezt a mozdulatsort. Ha megvolt, akkor cserélj lábat, és azzal is végezd el a gyakorlatsort.

Fizikális vizsgálat: a beteget megkérjük vegye le a nadrágját az izomtömeg felmérése fájdalmas pontok kitapintása a mozgástartomány vizsgálata speciális, a szalagok stabilitására és az izmok működésére, a térdkalács porcfelszínének és mozgásának vizsgálatára vonatkozó tesztek elvégzése Képalkotó vizsgálatok: Röntgen felvétel minden esetben szükséges, általában 3 irányú felvételt készítünk a térdről a térdkalács alakjának, illetve a combcsonti árokban történő 2-3 térdízület megítélésére. MRI vizsgálat azokban az esetekben szükséges, ahol felmerül esetlegesen más izületi képletek, pl. Nem műtéti kezelés: Gyógyszeres kezelés nem-szteroid gyulladáscsökkentők, porcépítő gyógyszerek Gyógytorna felírása Az izületbe adott megfelelő kenést, csúszást biztosító injekciók alkalmazása. Műtéti beavatkozások: Többféle műtéti megoldás létezik. Vannak melyek elsősorban a térdkalács körüli lágyrészviszonyok, izületi tokrendszer megváltoztatásán keresztül igyekeznek gyógyulást elérni, illetve vannak olyan műtéti eljárások is, ahol a térdkalács ín csontos tapadásának áthelyezésével érünk el javulást.

Pofon egyszerű gyakorlat, amit tényleg mindenki el tud végezni. Csak addig nyújtsd ki a lábad, amíg 2-3 térdízület nem jár kellemetlenséggel. Rendszeres gyakorlás mellett egyre jobban ki fogod tudni nyújtani a térdedet. És bár elsőre úgy tűnhet, hogy sokat nem tesz a térdízületi fájdalom ellen, azonban csak hamar megtapasztalod majd Te is, hogy ez a gyakorlat lazítja, a térdízületeket illetve beolajozza azokat.

  • Arthrosis | voxhungaria.hu
  • Térd - Súlypont Ízületklinika

A következő gyakorlat picit hasonlít az előbbihez. A két lábad most is csípőszéles távolságban van egymástól, úgy hogy mindkét talpad a talajon van. Boka, térd, csípő most is derékszöget alkot. Az egyik lábadat nyújtsd ki amennyire csak tudod, majd emeld 2-3 térdízület a talajtól.

2-3 térdízület

Addig próbáld felemelni, amíg az alsó lábszárad a combod magasságába nem kerül, hogy az egyértelműen úgy nézzen ki, mintha meghosszabbítottad volna a combodat. Tedd vissza a másik lábad mellé, ahogy az a kiindulópontban is volt. Ismételd meg ezt a mozdulatsort még alkalommal, aztán válts lábat. Bónusz gyakorlat Amikor a lábad a talaj felett van kinyújtva, akkor a bokádat 2-3 térdízület átmozgathatod óvatosan. Egész egyszerűen csak annyit kell tenned, hogy lassú mozdulatokkal le-fel mozgatod a bokád.

1. Sarkad a talajon

Spicc és vissza derékszögbe. Ez a mozdulat segít karbantartani a bokaízületeidet, valamint hozzájárul a járás javításához is.

Erős combbal a térdfájdalom ellen Lehet, hogy azt gondolod, hogy nincs értelme a combizmok erősítésének, amikor Neked térdízületi fájdalmaid vannak, és arra szeretnél megoldást. Hát most 2-3 térdízület Neked, hogy ez téves gondolat! Ugyanis azzal, hogy erősíted a combizmokat, igenis hozzájárulsz ahhoz, hogy levedd a fölösleges terhelést a térdízületeidről. Ez pedig tudod mit jelent? Azt, hogy a térdízületeid fellélegezhetnek! És azzal, hogy erősek a combizmaid, a térdízületeid is kevésbé fájnak majd.

Ezért most egy olyan gyakorlatot mutatok be Neked, ami ugyan a combizmokra fejti ki a hatását elsősorban, azonban a térdízületeid is megköszönik majd!

Térdkalács és combcsont közötti izület betegségei

Ehhez a mozdulatsorhoz sem kell elhagynod a munkaasztalodat és a székedet. Most is ajánlott első lépésként az ülőtesttartásodat ellenőrizni.

2-3 térdízület

A lábaidat nyújtsd ki, és tedd keresztbe egymáson. Aztán lassan emeld el a talajtól, addig, amíg kényelmes, de lehetőség szerint úgy, hogy a combod magasságában legyen az alsó lábszárad.

A felső lábaddal próbáld lenyomni 2-3 térdízület alsót, mialatt az alsóval ellenerőt kifejtve megpróbálod a felső lábadat felfelé tolni.

Hírlevél feliratkozás

Amikor azt érzed, hogy a combod feszül, akkor tartsd meg ezt a pozíciót kb. Cserélj lábat, és végezd el a gyakorlatot ismét. Az a lábad legyen most felül, ami az előbb alul volt.

Mindkét lábra végezz el et a gyakorlatból.

2. Emeld és nyújtsd

Amint látod, ezeket a gyakorlatokat nyugodtan el tudod végezni a munkahelyeden is az asztalodnál ülve egy-egy 5 perces szünet alatt. Senkit nem fogsz zavarni vele, és lehet, hogy senkinek nem is fog feltűnni. Te azonban minden bizonnyal érezni fogod a gyakorlatok jótékony hatását! Persze a gyorsabb és hatékonyabb eredményért érdemes minőségi étrend kiegészítőt is fogyasztani.

További a témáról