Fáj a csípőízület futás közben. 1. Asszimmetrikus mozgásminta

fáj a csípőízület futás közben

Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén?

fáj a csípőízület futás közben

Pihentetés A rehabilitáció első szakaszában az érintett végtag tehermentesítése a cél. Így rövid időre szüneteltetnünk kell a térdfájdalmat okozó mozgásokat. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy pihenésen kívül semmit nem kell tennünk a gyógyulásunkért.

fáj a csípőízület futás közben

Sőt az igazi munka csak most kezdődik! Lazítás nyújtás Az egyik legfontosabb hogy elkezdjük a feszes szövet lazítását, oldását.

Ehhez szerencsére ma már rengeteg eszköz áll a rendelkezésünkre. Fáj a csípőízület futás közben masszázshengerek, trigger labdák formájában.

Számos olyan tevékenység van, amely csípőfájdalmat okozhat.

Itt azonban felhívnám a figyelmet arra a hibára, amit nagyon sokan elkövetnek. Sokszor látom a teremben, hogy az emberek magát a szalagot hengerezik.

fáj a csípőízület futás közben

Annak ellenére, hogy az igencsak nagy fájdalommal jár. Nem magát a szalagot hengerezzük, mivel ez nem egy kontraktilis összehúzódásra hajlamos elem, így ahelyett, hogy javítanánk az állapoton akár még több kárt is okozunk vele magunknak.

fáj a csípőízület futás közben

Az a rész, amit nyújtanunk, lazítanunk kell a csípőnk elülső oldalsó részén található Tensor Fascia Late combpólya feszítő névre hallgató izom. Az esetek jelentős részében az ok lehet a csípő körüli izmaink nem megfelelő működése, a törzsünk stabilitásának valamint a megfelelő talpi boltozat hiánya. A lazító, nyújtó gyakorlatokat ezért minden esetben ki kell egészíteni célzott erősítéssel!

fáj a csípőízület futás közben

A személyre szabott gyakorlatokért mindenképpen keressünk fel megfelelő szakembert gyógytornászt, rehabilitációs trénert akinek a vezetésével biztonsággal sajátíthatjuk el a megfelelő gyakorlatokat.

További a témáról