Szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához. 7 Best gerincfajdalom csökkentése images | Porckorongsérv, Egészség és fitnesz, Egészség

Térdfájás ellen jöhet a sport - kezdj neki még ma!

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához a vállízület kezelésének akromialis ligamentumának törése

Utánajártunk, miért is alakul ki, és mit tehetünk ellene. Tényleg hasznos a térdműtét? Mivel a térd az egyik legnagyobb és legösszetettebb ízületünk, rendkívül sebezhető, amit az erős igénybevétel mellett a súlytöbblet és az inaktív életmód is tovább erősít.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához zsibbadt lábak és fájó ízületek

Egyik gyakori panasza az osteoarthritis, ami lényegében egy gyulladásos megbetegedés, és a leggyakrabban artroszkópiás kezeléssel gyógyítják, amely során kimossák az ízületből a törmelékeket, az esetleges kopásokat pedig helyreállítják. Becslések szerint csak az Egyesült Királyságban évente 60 ilyen műtétet végeznek, ám egy nemrégiben közzétett tanulmány arra hívja fel a figyelmet, hogy a középkorú és idősebb páciensek esetében ennek a beavatkozásnak nagyobb a kockázata, mint a haszna.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához fájdalom és kellemetlenség a térdben

De akkor mit tegyen az, akinek már elviselhetetlenül fáj a térde? Forrás: Thinkstock Pihenés helyett jöhet a mozgás! Sokan úgy gondolják, ilyenkor kell pihentetniük a lábukat, azonban ez nem így van: a krónikus fájdalommal küzdőknek a testmozgás segíthet a leginkábba térdek köré felépülő izmok ugyanis lassítják az ízületek romlását.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához glükózamin-kondroitin tabletták

A szakemberek azt figyelték meg, hogy a térd állapota és a fájdalom mértéke nem mindig van összhangban, vagyis van, akinek iszonyú fájdalmai vannak, a röntgen mégsem mutat ki semmit, míg másoknál látható a baj, mégsem kínozza szörnyű fájdalom. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a fájdalom a fejben dől el, inkább azt, hogy az izmoknak is szerepük van mindebben.

Vagyis akinek erősebb az izomzata, az kisebb fájdalmat fog tapasztalni, még ha a térde állapota fokozatosan romlik szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához.

Nagy Amarilla szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához, gerinctréner, a Life. Sok esetben ugyanis először a gyógytorna a jó megoldás, és innen lehet fokozatosan erősebb edzésre, komolyabb fizikai terhelésre váltani.

Nem kell lemondanod az edzésről az ízületi panaszok miatt! 3 szuper gyakorlat térdfájósoknak

Itt ugyanis az izmok elgyengülésre hajlamosak, szerepük viszont elég nagy, hiszen a térdízület alatt tapadnak. Amarilla szerint a spinning, a biciklizés nagyon jó választás, mert a combizmokat is erősítik, az ülve tekeréskor pedig a testsúly nem nehezedik a térdre.

Forrás: Thinkstock A körkörös mozgás termeli az ízületen belüli folyadékot, ez pedig nagyon fontos. A biciklizés éppen ezért a műtétek utáni regenerációkor is tökéletes, ezért érdemes rendszeresen végezni. A kitörésekkel - amiket ITT megmutattunkhogyan végezz helyesen - óvatosabban kell bánni, mert bár erősítik a combizmokat, ez a gyakorlat egy jóval előrehaladottabb regenerációs módszer, és nagyon fontos a helyes végrehajtás.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához indometacin ízületi gyulladás esetén

Amiket viszont nem javasolnék térdfájás esetén, az például a tenisz, a squash - ezek nagyon erős térdízületeket igényelnek, a hirtelen megállások azonban nem tesznek jót akkor, ha térdfájással küzd valaki. A futást pedig csakis futópadon javasolnám, itt ugyanis a szalag segíti a rugalmas ütközést, ezáltal csökkent a terhelés az ízületeken.

De alapvetően azt javasolnám, a térdfájással küzdők kerüljék a hirtelen mozdulatokkal járó mozgásformákat. Már egy egyszerű nyújtó edzés is nagyon sokat számít a térd szempontjából.

szuper gyakorlatok a térdízületek fájdalmához ízületi fájdalom a karies miatt

A térd rugalmasságát a térdín nyújtásával érjük el: az egyik lábadat kinyújtva ülj le a padlóra, majd hajolj előre a kinyújtott lábadra, amíg nem érzed, hogy feszül. Ezt is fél percig tartsd, majd válts lábat! Kapcsolódó cikkek.

Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!

További a témáról